Portofino

“I found my love in Portofino” şarkısındaki gibi aşkı bulabileceğiniz, aşık olacağınız küçük sahil kasabası Portofino, İtalya Rivierası’nda Genova şehrine bağlı. Mutlaka yaz aylarında gitmenizi tavsiye ederim.

Portofino’ya Nasıl Gidilir? Portofino’da Nerede Kalınır?

Biz arabayla çıktığımız Pisa, Siena, Nice, Cannes, Monako, Portovenere, La Spezia, Cinque Terre turumuz sırasında geldik. Portofino’da birkaç tane otel var, bu yüzden de çok pahalı. O yüzden biz otobüsle yarım saat uzaklıktaki Santa Margherita Ligure beldesinde kaldık. Eğer İtalya Rivierası’nı trenle geziyorsanız, Santa Margherita Ligure’deki tren istasyonunda inerek Portofino’ya ulaşabilirsiniz.

Biz Santa Margherita Ligure’de MA Hotel’de kaldık. Merkezi, güzel bir oteldi.

Otelden çıkıp Santa Margherita Ligure’deki Martiri della Libertà meydanında bulunan turist danışma ofisine gittik. Buradaki otobüs durağından Portofino’ya giden 82 nolu otobüslere binebilirsiniz. Otobüs biletleri duraktaki otomatta satılıyor. Ayrıca otobüs içerisinde de biraz daha yüksek fiyata bilet satılıyor ama bazen şoförde bilet kalmıyor. Binememe riskini almamak için önceden bileti almakta fayda var.

82 nolu otobüsün kalkış saatleri. 882 de gece otobüsünün numarası

Ulaşım için diğer bir alternatif de tekneyle ulaşım. Tekne de aynı meydanın sahil tarafından kalkıyor.

Tekne saatlerine ve detaylı bilgiye ulaşmak için tıklayın.

Biz giderken otobüsü, dönüşte tekneyi tercih ettik. 82 nolu otobüsle 20 dakikalık yolculuğun sonunda denize girmek için Paraggi durağında indik.

Paraggi

Mükemmel bir denizi olan küçük bir koy. Birçok Portofino fotoğrafında görebileceğiniz Paraggi’de çok küçük bir alan halk plajı için ayrılmış. Onun dışındaki kısımlar Eight Hotel Paraggi için ayrılmış veya ücretli şezlongların olduğu alanlar. Biz giderken otelin fiyatları çok pahalıydı. Eğer bütçenize uygunsa bir gece burada kalınabilir. Denizi çok güzel.

Çok fazla birşey söylemeyeyim. Fotoğraflar herşeyi anlatıyor.

Denize Girdiğimiz Plaj

Halk plajında ücretsiz 2 adet duş ve soyunma kabinleri var. O yüzden sırt çantanızda mutlaka havlu, yedek kıyafet ve ıslak mayoları koymak için poşet bulundurun.

1-2 saatlik deniz molasından sonra Portofino’ya gitmek üzere tekrar yola koyulduk ancak otobüs yeni geçmişti. O yüzden orman yolunda Portofino’ya yürümeye karar verdik. Yaklaşık yarım saat sürüyor ve genelde düz olan patika bir yol. Manzara da müthişti.

Koylar
Dağ Yolu

Yaklaşık yarım saat sonra Portofino’dayız.

Portofino’da Nerede Yenir?

Biz deniz kenarındaki “Il Molo”da yedik. Pizzaları güzeldi. Dışarda masaları var. Burada oturup denizin tadını çıkarabilirsiniz.

IMG_4662 IMG_4666 IMG_4665

Küçük bir balıkçı kasabası olan Portofino’da aslında ne var derseniz, pek de birşey yok. Ama evler çok şirin, manzara çok güzel, deniz ve liman harika. Gidin, limanında ve küçük çarşısında gezin, deniz kenarında yemeğinizi yiyin, bir şişe şarabınızı açtırın ve Portofino’nun tadını çıkarın.

IMG_4675 IMG_4692 IMG_4734

Meydan

Dönüşte tekneler Il Molo restaurantın önünden hareket ediyor. Kalkış saatlerini limandaki bilet ofisinden öğrenebilirsiniz. Otobüsle dönmek isterseniz de, meydanın solundaki sokaktan yukarı doğru yürümeniz gerekiyor. Buradan otobüse binebilirsiniz.

Dönüş Otobüs Saatleri

Teknelerin Kalktığı İskele
Tekneden Santa Margherita Ligure

Yeni eklenecek şehirlerle ilgili anında bilgi sahibi olmak için hemen Facebook, Twitter ve Google+ hesaplarımı takip etmeye başlayın..

Gezi Yazılarım şimdi de akıllı telefonunuzda! Hemen Google Play’den Gezi Yazılarım Android Uygulamasını indirin, yeni eklenen şehirlerle ilgili anında bilginiz olsun.

Gezi Yazılarım Android Uygulaması için tıklayın.

Yazımla ilgili yorumlarınızı bekliyorum.

İyi seyahatler :)

“Portofino” üzerine 2 düşünce

1. Etkileyici bir yazı. Ellerinize sağlık. Haftaya portofinoya günübirlik gitmeyi düşünüyorum. Umarım fotoğraftakiler kadar etkileyicidir!

1. Yorununuz için çok teşekkür ederim :) Fotoğraftakiler kadar güzel gerçekten, şimdiden iyi seyahatler..